21 Aralık 2012 Cuma

ESKİ KAR



Geriye dönüşlerim var.. 
Çocukluğum, kırmızı kabanım, babanemin ördüğü yumuşak atkım, otuz numara ayakkabılarım, tombul yanaklarım ve ben, ayağım her batıp çıkışında “gırç”layan kar yığınlarının ortasında yürüyorum. Bizim buralarda kömür sobası yaygın, bu yüzden havada kesif bir is kokusu var. Aklımda yine her zamanki gibi çoğul düşünceler yığını var, fakat bu düşünceler şimdiki gibi paslı kirli değil, o derece berrak ki her birini pencereden bana baksan görürsün, o derece… Diyorum ki bayram olcak üç gün sonra, bugün Perşembe olduğu için annem pazardan kestane almıştır, ne güzel… Merdivenlerden yukarı çıkarken kendimi nedense büyük gibi hissedip Sevgi Teyze’ye “yakşamlar” diyorum. Düşünüyorum sonra, ne demek bu “yakşamlar” acaba? Şimdi eve gidip zile basıyorum, şaka yapmak için deliğe elimi koyuyorum beni görmesinler diye…
-“Kim oo?”,
-“Beaaniim!”
Annem o zamanlar o kadar kocaman ki, sarılınca gömülüyorum anne anne kokuyor, ohh mis! Televizyonda acayip acayip gençlik dizileri var, kızlar oğlanlar serbest kıyafetle okula gidiyorlar, çalgı çalıp şarkı söylüyorlar, aşık oluyorlar filan, ben gizlice onları izliyorum…
-“Anneee babam işten gelmedi miii?”
-“Şimdi gelir koş aç kapıyı.”
Açtım kapıyı, gelmedi babam. Bekledim bekledim kapıda, annem üşürsün kapat dedi kapattım. İçeri girdim televizyon izlemeye başladım, unuttum babamın gelmediğini, sonra birden aklıma geldi. Balkona çıktım, yola doğru baktım bembeyaz her yer, babam yok… Korktum ağlamaya başladım. Yine aklımda binlerce şey… Ya babam öldüyse onun için gelmiyorsa, ya babama bir şey olduysa? Annemin bir şey olmamış gibi evde dolanıp durmasına resmen sinir oluyorum.
 -“Anne babam niye gelmedi?”
-“Gelir şimdi, işi çıkmıştır.”
Sonra babam geldi, dünyalar benim oldu! O kadar mutluydum ki o an… Birkaç saat içinde merak, heyecan, korku, sevinç… Hepsini en yoğun şekilde yaşadığım o günleri anımsıyorum, çocukluğumun saçlarını okşuyorum penceremden yağan kara bakarken… Keşke yine herşey öyle olsa… Koşulların daha zor, ama yaşamanın daha kolay olduğu günlerdi o günler, yaşamak gibi yaşamaktı… Çok küçüktüm, komik kuruntularla babamı özleyip ağlayacak kadar da saftım ama hatırlıyorum bunu, yaşar gibi yaşadığımızı… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder